Kapitel 21 - Stole my heart

Signalerna gick fram och när jag hörde att dom slutade började jag samtalet med
-Hey Elise.
-Hey Liam, Elises röst svarade och hela jag blev varm. Det känndes som  jag skulle flyga upp i taket av glädje.

starbucks.jpg
Måndag ; Claries perspektiv:

Jag vaknade tidiga 20 minuter i sju och gick inte upp på en gång. Jag tänkte vänta en liten stund tills Miranda gått upp, då fick jag en liten sov morgon på tio min. Mycket skönare en att gå upp 20 minuter i 7.
Jag stängde ögonen och tänkte på igår när jag varit med Louis. Jag njöt aldeles för mycket när jag var med honom,  jag skulle ju ta det långsamt nu. Endå hade vi kramats och dansat massa nära varndra och han hande kanske skämtat lite för mycket och jag hade kanske svarat lite för flörtigt på många skämt, och han slängt tillbaks något ännu flörtigare.
Jag tänkte på hans underbara och "pojk-busiga" leénde.  Var det så här att vara kär?

Tio minuter senare stördes mina tankar av att jag hörde Mirandas dörr till hennes rum öppnas och jag bestämmde mig för att gå upp jag med. Jag ställde mig upp så snabbt att det blev för svart för ögonen och jag snublade in i väggen i dörröppningen. Till min förvåning stod inte Miranda och skrattade åt mig, som vanligt. Utan Harry stod där och fnissade.
-oh my god, you scared the shit out of me!! jag slog handen för bröstet och han fortsatte skratta åt mig.
-goodmorning!! Jag log stort och kom och jag mig en "godmorgon kram".
-crazy afternoon yesterday, huh? Jag svarade inte på hans godmorgon men jag kramade tillbaks.
Igår när jag kommit hem vid 7 tiden stod det hundra tals med tjejer som hoppades på att få se Harrys ansikte.
Jag kunde inte ens gå igenom, utan var tvunge att gå runt hela kvarteret och gå bakvägen upp till våran lägenhet.
Sen var vi tvungna att ringa Paul, deras livakt och flera livvakter kom dit och lyckades jaga bort dom och vi fick sova ifred,  Fast Harry fick inte gå hem utan han fick stanna kvar, av säkerhets skjäl.
-yepp, Come with me, Harry tog tag i min arm och jag följde morvilligt efter.
-you made breakfast for us? How sweet! Miranda satt vid köksbordet och halvsov, och framför henne stod mängder med olika slags maträtter och sånt som passade perfekt att äta till frukost.
-yes, i did, Harrys kinder fick en rosa ton och han log ett litet försiktigt leénde.
Jag log mot honom och jag satte mig mittemot Miranda och Harry brevid henne, han la armen om hennes axlar och det såg ut som om hon fått en stöt , för hon vaknade till på en gång.
-Hi partner!! Miranda kollade mot mig och jag gjorde en honör till henne och log.
-You see, just like you and Lou, jag kollade på Harry och åt av den fantastiska omeletten som harry gjort. Den killen kunde laga mat.  Han fnissade lite till minnet i förrigår. Vi åt först i tysnad, eftersom det var så gott och allt man ville var att äta mer.  Sen började Harry sjunga någon egen gjord låt med en omgjord röst som fick mig och Miranda att börja skratta till tårar, och Harry såg ganska nöjd ut med sitt verk.

Mirandas perspektiv:

Jag och Clarie var påväg mot jobbet och Harry skulle stanna hemma hos oss till Paul kom och hämtade honom.
-jag gillar din kille, Mir , Clarie stötte till mig i sidan och kollade menande på mig.
-du skulle ha smakat på pastan han gjorde igår. Hon såg genast lite avensjukt och vi låste upp glasdörren till Starbucks, där vi jobbade. Vi båda började sjunga på en gammal Avril låt och började ta ner stolar och ställa farm allting. Som vi gjort de senaste månaderna. Nån halvtimme senare kom Marie och hjälpte oss att börja fixa mackor och andra bakelser.
När vi sedan öppnade rullade morgon kunderna in som vanligt, som skulle ha extra starkt svart café och frukost mackor. Mot lunch tiden såg jag två välkända ansikten komma in genom dörren.
En glad Zayn och en ännu gladare Niall kom fram till kassan där jag stod.
-hi guys! Jag log stort mot dom.
-Hi Miranda, sa dom samtidigt och skrattade.
-Do you want something? Jag kollade frågande på dom och dom rabblade upp lite grejer.
-tea for Boo Bear... Zayn skulle fortsätta men jag var tvungen att avbryta med mitt fnissande.
-how's Boo Bear? Jag kunde inte låta bli att skratta, det var så gulligt.
-Louis is Boo Bear. Zayn log stor mot mig. But shhh, Louis think its embarrassing when you call him that.
-And a want i
sandwich , Niall log mot mig och Zayn fortsatte rabbla upp lite grejer.
Jag började fixa med teet och deras mackor och la allt i påsar eftersom dom var i studion och var tvungna att ta med.
-
harry is with you in the studio, right? Jag kollade på Zayn , eftersom Naill höll på att äta sin macka.
Han nickade och satte in sitt kort och han betalade.
-okey, nice to meet ya again, Jag kollade på dom innan dom gick ut.
-See ya at wednesday!! Niall ropade genom glaset och jag hörde honom endå. Jag svarade med att nicka.

Louis perspektiv:

Dörren öppnades och Zayn kom in med mackor och dricka. Niall kom efter och gnällde  att han fortfrande var hungrig,  han hade tydligen redan ätit upp sin macka. Vi hade paus från låten vi höll på med.
Det var en kärlekslåt, som nästan alla andra våra låtar var. Men den här beskrev värkligen hur mitt liv var för stunden, mellan mig och Eleanor och Clarie.
-Sandwitch for meeeee!! utropade jag med ett överdrivet smile och Zayn sträckte en macka mot mig och en "ta-med-mugg" med varmt te i. Jag smakade och det var det teet och det var samma smak på det som när jag druktit te med Eleanor och när jag gjort slut med henne. Det känndes som om jag skulle spy, och jag gick snabbt till det lilla köket vi hade i studion och spottade ut och hällde ut drickan.
-What? Whats wrong Louis? Zayn kollade på mig med oroliga ögon. Zayn verkade vara den enda som märkt det.
-Just... I just couden't drink it. Jag jag honom en liten blick och satte mig ner och fortsatte med mackan.
Jag ville nte prata om det som hänt med Eleanor med dom andra , jag ville bara lämna det nu. Men det är ju svårt att glömma någon man älskat, eller som jag faktiskt fortfarande älskar.
Dom andra killarna hade ju fattat att jag gjort slut med Eleanor,  Och att jag och Clarie hade någonting.
När alla ätit upp gick vi in i själva studion där man spelade in och det var Harrys tur att sjunga sitt lilla solo i låten.
Jag hade också ett solo i den här låten, som var mycket längre en vanligt och flera gånger.

Under hela Harrys inspelning kunde jag endå inte få tanken bort från Clarie. Jag var glad att inga paparazzis fått någon information om det än, eller att jag gjort slut med Eleanor, det skulle bli sån stor uppståndelse hos fansen.
Vi fick ta en ytteligare paus och vi satte oss i vårt sällskapsrum. Liam hummade lite för sig själv som om han tänkte och tillslut öppnade han munnen för att säga något som verkade viktigt.
-soo... I have keep a secret for you. Han kollade chenerat ner i golvet. Bar dom orden fick oss alla på skaft och vi ville höra.  Niall lutade sig därimot längre ner i soffan som Harry och Zayn satt i. Både jag och Liam satt i en fotölj var.
-what? A secret? Zayn kollade på honom med stora ögon av förvåning,  vi höll nästan aldrig hemligheter för varandra.
-yepp. So, you know two summers ago, When we where in Xfactor? Han kollade på oss och vi alla nickade och vile veta. That summer a meet a girl. Elise, and we ... where like .. together. Han gjorde "v" tecken med fingrarna.
And she is commimg this saturday. She is from Sweden.
-wow!! man, thats great!! Harry log mot Liam. Vi alla såg att Liam hade känslor för henne, Elise.
-so, she is from sweden, Like Miranda and Clarie? Jag kollade på Liam.
-Lou, there is only one contrey named Sweden. Han hade dragit på "daddydirectioner" rösten.
Jag skrattade åt honom. Klart jag fattade.
-but, haven't you forgot anything? Zay kollade på Liam.
-You have a girlfriend, Danielle.
-i Know. Liam kollade ner i golvet igen. Så nu satt han i den sitsen jag just gått igenom.

Tack för de fina komentarerna!! Lite press och man får 5 kometarer på en gång, haha
Vad ska hända nu då? Vad tror ni?
Jag kanske kan fixa ett kort kapitel imorgon, men jag kommer vara ganska upptagen , så vi får se.
Läs mistermaja.blogg.se varför. Kan jag få fyra komentarer iallfall på det här kapitlet? Då ska jag fixa nästa kapitel snabbare.
Kram!! :)





Kommentarer
Postat av: alex

KOMMENTAR x4 :3 kan vi få nästa kapitel nu då kanske ? ;) xx

Postat av: Sabina

Bra!!! Rose, Jade och Elise vill verkligen till London nu så om du skriver nästa kapitel snabbt så kommer de dit snabbare!!!!:-)

2012-05-04 @ 23:40:56
URL: http://sabinisen.blogg.se/
Postat av: Maja P

Hej kolla gärna in min nya One Direction novell! och ifall du gillar den får du gärna lämna en kommentar! :) Kram!

http://bedersen.blogg.se/category/one-direction-novell-nya.html

2012-05-17 @ 15:38:02
URL: http://bedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0