Kapitel 20 - Stole my heart

-Okey.. so then, you know what i think. I think we can take i little break from eatch other.
Jag nickade tacksamt mot henne , för att hålla med.
-You know what? I think so too. Det var det som var så underbart med Danielle , vi var så lika och förstod varandra. Vi kysste varandra och vinkade hejdå och jag var påväg hemmåt igen. Jag skulle försöka få kontakt med Elise.


Harry Styles.! - harry-styles photo
Louis perspektiv :

Helt plötsligt stod vi och höll om varnadra. Jag drog mina fingrar genom hennes hår och det kändes som om jag kunde andas ut. Claries huvud passade perfekt under min haka och det kändes underbart att bara stå där.
Efter ett tag släppte hon tagen och kollade förvånat omkring sig innan hon kollade på mig.
-no, this isn't right. You just broke up with Eleanor, we sould take it slow. Hon släppte taget om mig och satte sig igen.
Jo visst, det var bara en kram , men vi båda njöt av den alldelses för mycket.
-you're right. Jag kollade på henne och hon mötte min blick och jag satte mig och kollade in i hennes blåa ögon.
Dom var riktigt vackra faktiskt. - so talk to me. Hon kollade på mig, Don't just sit there and stare at me, hon log med ett retsamt leénde. Jag log mot henne. Innan hon hunnit säga något gick jag in i lägenheten och tog tag om en ros. Jag satte den i munne och kom ut och skrek halv högt - Let's do this tango!! Clarie började skratta men ställde sig upp och vi började dansa någon fånig dans som inte ens var i närheten av en tango, men jag fick henne att skratta och jag blev gladare.  Det hela slutade med att vi stod nära varandra och dansade någon slags "tryckare" och vi nynnade lågt båda två på Look after you, som vi båda gillade. Hon kollade upp på mig och jag log stort, jag var lycklig med henne, det var jag.

Elises perspektiv :

Jag var påväg hem från fikat med Jade och Rose och jag hade en stor glädje känsla i kroppen, vi skulle till London nu på lördag. Min mobil började vibbrera. Numret var okänt men jag svarade endå.
-hej det är Elise , och det kändes som om mitt hjärta skulle stanna och jag skulle falla till marken när jag hörde rösten i andra änden av telefonen.
-Hey Elise. Det fanns en slags nervositet i hans röst.
-Hey Liam.
-Elise, I miss you. Come to London. Han lät glad.
-I'm comming this Saturday.
-really, thats great. Jag hörde att han log och ett rus for genom min kropp. Han tänkte faktiskt på mig.
-i miss you too Liam, really mutch.
-so we can meet at the airport? Han hade en hoppfull röst och jag nickade. Tills jag kom på att han inte kunde se mig.
-yeah, you can do that. Tanken på att få träffa Liam igen fick mitt hjärta att gå i 180 och jag gick och log som en idiot där jag gick på gatan.
-i'll text you, Bye Elise.
-bye Liam, jag svarade och började le som en galning. Ännu mer en förut.

Mirandas perspektiv:

Harry var tydligen en "ladys man" om jag fattat rätt, och han gillade att flirta mycket, och han hade världens charmigaste leénde. Han var ganska lik mig alltså. Förutom det där med leéndet, och jag var kanske inte var en "ladys man". Harry satt i soffan och jag värmde några frysta bullar så vi skulle äta.
Skriken utanför blev mer och dom sjöng sång texter från deras låter. Nu började jag ångra lite att jag knappt brydde mig om paparazzi bilderna. Det var ganska jobbigt. Och Harry kanske skulle få stanna här under natten, vilket jag inte hade något emot, men det var ju pågrund av dom.
-here, jag kom in i vardagsrummet och gav Harry en bulle.
-Mmm, so good, Harry hade munnen full med kanelbulle och han log mot mig. Han leénde gjorde mig värkligen knäsvag.
-do you know what time it is? Jag kollade frågande på honom innan jag tänkte vände mig för att gå in i köket och kolla klockan men han tog tag om min arm och drog ner mig framför hans ansikte.
-i think is time to kiss me, harry log och våra läppar möttes.
Vi släppte taget om varandra efter en liten kyss, och jag kollade på honom.
-I think it's time again. Jag log mot honom och lutade mig fram igen.

Liams perspektiv:

När jag var hemma började jag leta feter min gamla mobil, och förhoppningsvis fanns Elises nummer kvar där.
Jag letade genom lådor och i skåp. Tillslut bestämmde jag mig för att gå upp till vinden och riva fram några lådor, jag
kännde mig nästan desperat. Jag kunde ju inte ta en "liten paus" från Danielle för ingenting.
Så jag tog hissen upp och klev av högst upp. Jag lirkade upp nycklarna ur fickan på byxorna och gick mot mitt lilla föråd. Eftersom jag bodde ensam fanns det knappt någonting där, Det flesta fanns kartongerna hemma hos mina föreldrar. Två lådor och sommar stolar till bakongen fanns där.
Så jag öppnade första lådan där det stod med slarvig text "Old Things".Klart mobilen skulle vara här i.
Jag grävde upp bland lite gammla serie tidningar och onödiga grejer jag inte ville slänga. Längst ner låg min gammla Blackberry och jag la den i fickan och låste förådet och gick mot hissen för att åka ner.

Väl nere i lägenheten blev jag nervös. Tänk om det var fel nummer? Eller tänk om hon hade en ny pojkvän? Jag hade ju en flickvän... men men. Eller tänk om hennes känslor för mig var borta? Det var nog det värsta. Att hon skulle ha tappat känslorna.
Jag bestämde mig för att ringa Niall. Han hade alltid ett uppmuntrande svar på sig. Jag drog upp mobilen ur bakfickan och knapprade fram nialls nummer. Signalerna slog fram och han svarade efter en halv minut.
-Hey Liam!! Nialls glada röst hördes och jag blev mindre nervös.
Jag började berätta om att jag tänkte på Elise, han var den enda som visste om henne. Och jag berättade vad som hänt mellan mig och Danielle , att vi tagit en liten paus från varandra.
-So , i found Elises number, Sould i call her? Jag kände mig lite tveksam.
-Yeah , give it a try. Jag kunde nästan höra att Niall log och det gjorde mig glad, eftersom vi stod varandra så nära.
Han gav en bekräftelse att jag skulle ringa.
-okey, then i will do it. Svarade jag och vi sa hejdå till varandra och jag slog upp Elises nummer på min nya mobil.
Signalerna gick fram och när jag hörde att dom slutade började jag samtalet med
-Hey Elise.
-Hey Liam, Elises röst svarade och hela jag blev varm. Det känndes som  jag skulle flyga upp i taket av glädje.

Då var kapitel 20 klart!! :D
Var det bra? Tre kommentarer och ni får kapitel 21 imorgon.
Kram!! <3






Kommentarer
Postat av: alex

M.E.R.A nuuuuuuuuu !!!!!! <3 Haha finely Jag har läst ikapp !,:D xx

Postat av: Malin

Jag tycker inte om när du inte uppdaterar!!! 😡😡 så uppdatera nu mupp! Btw detta kapitel var mycket bra, som vanligt!! <3 <3❤❤❤❤❤❤❤❤

2012-05-03 @ 10:54:27
Postat av: Lydia

Yey!! Mera :DD <33

2012-05-03 @ 19:19:25
URL: http://lyllies.blogg.se/novell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0