Kapitel 15 - Stole my heart

Jag slog in koden och klickade på knappen till hissen. Dörrarna öppnades på en gång och jag klickade på knappen där det stog "15" och hissen gick upp. Jag hade gjort helt fel beslut.

Claries perspektiv :
Miranda lämnade lägenheten och jag blev ensam kvar.
*I just broke up with Eleanor. Not today. Tomorrow? <3* Jag fick ett svar från Louis.
Jag orkade inte svara utan lät det vara. Jag tog fram min bärbara macbook och satte igång den och klickade fram youtube. Hade inte Liam och Harry sagt att dom var med i ett band? Vad var det dom hette? One...
Jag kom inte på resten utan skrev bara in "One" och det första som kom upp var "One Direction".
Jag klickade på det och olika låtar , live videos och Q & A videos. Det kom även upp såkallade "video diaries"
Jag klickade på första , och då kom Louis, Harry, Liam , Niall och Zayn fram. Dom såg mycket yngre ut och jag såg att dom varit med i "X factor" , en slags tvävling precis som idol fast anorlunda. Jag kollade vidare och började asgarva åt allting nästan. Sen lyssnade jag på deras låtar, och dom var ganska bra faktiskt. Jag kollade igenom intervjuver och lärde mig massa om bandet och om dom. Jag ville värkligen lära känna dom bättre.
*
Hi liam :) I just wondered, can't we all meet again at ... Wednesday?* Jag skickade ett sms till Liam.
*Hi Clarie ,hmm, Wednesday.. I think we are in the studio then.
Thursday? :)* Jag fick ett svar på en gång.
*Thursday ,
perfect. :)* Svarade jag och stängde av datorn för att sätta på mig tränings kläder. Jag hade ju inget annat för mig idag. *Okey, good. Can my girlfriend Danielle come too?*  Jag fick ett svar tillbaks.
*yeah,
Of course* Svarade jag  och satte på mig mina spring byxor och började fixa mig för att springa ut i solskenet. Det var ju trots allt sommar.

Harrys perspektiv:

Jag drog ut stolen och Miranda satte sig. Innan jag gick för att sätta mig mittemot tog jag fram pastan och såsen som jag gjort. -thank you, hon log ett bländande leénde mot mig.
-you're welcome. Jag log ett charmigt leènde mot henne och vi började äta. Först var det lite tyst, men sen började hon prata, och det gick så lätt fram då. Hon skämtade med mig och jag flörtade tillbaks. Hon berättade om sig och Sverige och jag berättade om mig. Vi åt upp och jag tog med henne in i vardagsrummet.

Zayns perspektiv:

På tio min hann jag fixa mitt hår och sätta på mig mjukisbyxor och ett t-shirt. Jag började koka te, och det ringde på dörren.
Jag öppnade och en helt förkrossad Lou stod där.
-did you do it?  Var allt jag frågade, och han slog händerna för ansiktet och nickade. Han hade berättat igår kväll vad som hänt mellan honom och Clarie när dom stått mitt på gatan och skrikit på varandra , och hur han sagt att det var henne han ville ha och att han tänkte göra slut med Eleanor för hennes skull. Eftersom han fått känslor för henne så snabbt. Han tyckte det var värt det då.
Jag drog in honom i min lägenhet och kramade honom. Efter ett tag släppte jag honom och han tog av sig skor och kofta. Utan ett ord gav hans sig av in i vardagsrummet och slängde sig i soffan.
-i'm an idiot. Hörde jag honom säga där jag stod i köket. Jag hälde ut tet , det kändes som om vi bara skulle prata nu, inte fika.
-no, you are not. svarade jag och kom i och han satte sig och gjorde plats för  mig i soffan.
-so , tell me. What happend? Jag kollade på honom, och bara tanken på vad som hänt fick tårar att rinna nedför hans kinder. Han började berättade allting om hur han gått i parken till cafeét och hur han gjort slut med henne och hur hon reagerat. Och hur han ångrat sig.  Jag lyssnade och "hmm:ade" och "aa:ade" när det behövdes.
-
but you seem  so sure yesterday about this. Jag kollade på honom och han nickade.
-I was, but, when i meet Eleanor, everything changed. I need her. But... when i think about Clarie, I feel the same thing. Han kollade sorgset på mig.
-you know, what i think you sould do: Go on. You and Eleanor have been together for over an year. Jag svarade med det mest ärliga svar jag hade.

Louis perspektiv:

Zayns ord ändrade allt, han hade rätt. Om jag inte hade varit säker på att göra slut med Eleanor och gå vidare , hade jag aldrig gjort det. Jag kunde ta det väldigt långsamt med Clarie.
-You are right. I'm... I have to talk with Clarie. But we are going to meet tomorrow. Jag log ett svagt leénde mot Zayn och han förstod att jag var påväg uppåt igen.


Nu fick ni ett ganska lång kapitel här. vad tyckte ni?  Det kommer ett imorgon med, men BARA om jag får tre komentarer ;)
Jag vill inte behöva "pressa" er att ge komentarer, me jag blir så glad då ... så då får man vell "pressa" fram komentarer då och då? hehe :)
Kram <3



Kommentarer
Postat av: alex

Jätte bra :) more <3 xx

Postat av: Lydia

MEEEER! superbra :) <33

2012-04-22 @ 12:15:52
URL: http://lyllies.blogg.se/novell
Postat av: Sabina

Mer bebis!! Det är ju spännande!

2012-04-22 @ 16:02:11
URL: http://sabinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0