Kapitel 6 - Stole my heart

Claries perspektiv :
-Do you? frågade jag Louis när jag kom in i köket. Jag hade bara tänkt ta lite vatten att dricka, när jag råkat höra Louis säga att han hade en flickvän. Vi hade ju kommit så bra överens. Det känndes som om han ville vara mer en vänner på en gång. Och om han hade en flickvän , så var han farligt nära att falla i "flört-stadiet" så många vibbar som jag fått av honom den här kvällen.
Först såg han osäker ut. Sen sten säker på vad han skulle säga. Louis öppnade munnen och stängde den sen igen.
-i'm....just going to go. Harry gjorde en svängning med armarna mot dörren ut till hallen som ledde till vardagsrummet.
-why diden't you tell me? Jag var nästan lite besviken. Jag hade varit blind , och mina förväntningar var för höga.
Jag ville ju så gärna att vi skulle bli mer en bara bra vänner.
-I...honestly i don't know. Han kollade på mig och tog ett steg närmare mig.
-i'm feeling like a fool, I took it for granted that you diden't had a girlfriend. Jag kunde inte hjälpa det, men mina ögon fylldes med tårar.
-don't cry, please. Han tog ännu ett steg mot mig.
-Whats her name then? jag struntade helt i vad han sagt, om att jag inte skulle gråta. Han skulle inte få trösta mig.
-Eleanor. Han tog ännu ett steg mot mig så att  jag kollade rätt upp i hans ögon. Underbara grå-blå ögon.
-So, what are you going to do?Just be friends with me? Or what do you whant to do? Or are the vibbes from you just an illuson? Jag vände bort blicken från honom, jag klarade inte av att kolla in i hans ögon.
-No. they are not. I like you Clarie, I really do. Han satte sin hand under min haka och vände mitt ansikte mot hans.
-Like-like as a friend or like-like as something else? jag kollade in i hans ögon , och han såg plötsligt osäker ut.

Harrys perspektiv:

Helt plötsligt kom Clarie in i köket. Jag förstod att Louis värkligen gillade henne, Och jag hade märkt hur dom skämtat med varandra och flörtat med varandra hela kvällen.
-do you? Clarie kollade lite besviket på Lou, som om hon hoppats på första pris  men förlorat. Men också som om hennes hjärta brustit. -i'm ...just going to go.
Det är bättre om dom löser det här ensama tillsammans. Jag gjorde en rörselse med händerna mot hallen och gick ut och in i vardags rummet. Jag såg hur Miranda vände blicken mot mig när jag kom in. Hon log sitt vackra leénde mot mig. -Hey, viskade jag till henne när jag satte mig brevid henne i soffan. Liam , Zayn och Niall var helt inne i filmen.
-Hi , hon log mot mig ännu en gång. something wrong? hon måste ha sett någon slags oro i min blick.
-Can we talk about i later? jag vände mig mot filmen.
-is it about Clarie? hon viskade oroligt.
-yeah, and Lou. jag kollade på henne igen. But they are going to fix it, so nothing to worry. Jag avfyrade mitt carmigaste leénde.
-Okey then. hon nöjde sig med det svaret.
Efter någon sekund kände jag hur hon försiktigt grävde med fingrarna genom mina lockar som var i nacken.
Jag vände mig och log mot henne, och hon såg fullkomligt överlycklig ut när jag närmade mig hennes ansikte och kysste henne.

____________________________________
Kärlek och lite drama...
vad tyckte ni om det här kapitlet då? komentera gärna , jag blir jätte glad då.
Vinne inte göra på det här sättet  men : 3 kommentarer, och ni får ett till kapitel imorgon på morgonen. får jag fler kommer det ikväll.
gör så bara för att jag vill "puscha" er lite att komentera, haha :)
jag har iallfall planer för nästa kapitel. :)



Kommentarer
Postat av: Malin

Allvarligt, jag är besatt!!!!! Fortsääääääääätt mera vill

Vi ha!!!!! Och jag blir glad när du blir glad, den här novellen är verkligen awesome och jag tycker att du ska uppskattas för den! Bra att det händer lite på direkten och att det inte bara går segt. I är gryyym majsis <3



Ps. Design och header hjälp? :))



PUSS <33333

2012-04-10 @ 21:52:50
Postat av: Malin

*du är grym majsis :)

Missu!! <33

2012-04-10 @ 21:53:59
Postat av: alex

Jätte bra !!!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0