Kapitel 3 - Stole my heart

Harrys perspektiv :

-whaat?? did you invite them? Liam hade precis sagt till oss att han sagt ja till att göra något med Miranda och Clarie.
Tjejerna vi träffat nere vid kanalen. Han tänkte till och med bjuda dom hem till mig och Louis.
-Yeeeeeah, that was exactly what I did, Liam log mot mig på ett retsamt sett.
-oh shit, we have to clean up here!! Jag fick plötsligt en panik attack. Det är ju kläder över hela golvet i mitt rum, ocg vi måste diska och tvätta toaletten. Och klockan var redan tolv på morgonen.
Jag sprang till mitt rum och började vika ihop kläder, jag kunde höra hur Liam och Niall skrattade i köket, åt mitt stressade humör. Sen gick jag mot Louis rum och skulle väcka honom, inte en chans att jag städade lägenheten för mig själv. -WAKE UP NOW!!! skrek jag in i hans rum. -Harry, calm down. hörde jag honom säga trött.
men jag var redan påväg mot mitt rum för att fortsätta vika kläder. Efter fem min kom Louis in med endast randinga pyamas byxor och en vit t-shirt på sig. -
Why such a hurry? skrattade han åt mig. Is it a girl? is she coming? han log retsamt mot mig. Han kände mig för väl. -yeah, two girls actually. Jag kollade på honom, jag visste hur ha kollat på Clarie , den busen, han hade ju faktiskt Eleanor.
-The girls from yesterday? helt plötsligt blev hans ögon stora som tefat. Jag kände honom minst lika väll som han kände mig. Jag nickade mot honom.

-So they are coming at five , sa Liam som tydligen hade fått Claries numer och smsat med henne lite då och då under dagen. And you guys have cleaned the apartment? han kollade på mig och Louis. Vi båda nickade stolt.

Mirandas perspektiv :

Clarie hade varit så snäll och fixat så vi skulle träffa killarna vid fem. och då skulle jag träffa Harry igen, det skulle vara bra för mig. Då skulle jag äntligen få prata med honom , och vara nykter.
Jag såg en kund som kom in på cafeét och log mitt vänligaste leénde mot henne när hon kom mot kassan.
-want to order something? frågade jag henne.
-uhum, yes please. Can I have black coffee, just normal and black? hon log mot mig
-Yes , wait a second. jag log tillbaks innan jag vände mig för att börja fixa kaffen. And that will be two pounds.sa jag till henne och räckte över kaffen.
-tanks darling, sa hon och lämnade över två guld mynt, precis som tior såg ut. Alltid lika trevliga här i London.
Sen gick hon och satte sig vid en stol i fönstret. "undra hur mycket klockan är?"  jag tog fram min mobil, klockan är tre. -Clarie!! ropade jag ut på cafeét. Hon höll på att städa undan på borden. -Time to shop, sa jag och log jag mot  henne, och hon  städade undan det sista.
-Marie, sa jag till min jobbar kompis som stod i kassan med mig. Clarie and I will go now, so you have to take over.
-Okey, you two go, and will wait för Noah to come and help me.
-see you at monday! Hälsade Clarie hej då till Marie.
-bye! hörde vi Marie säga precis när dörren stängdes och jag vinkade mot henne genom glaset.
-time to shop!! skrek Clarie helt plötsligt till och hoppade en decimeter upp i luften.
-yep! svarade jag henne. och vi båda började halft springa mot Oxford street.
-Ska vi till Topshop först? frägade hon och jag nickade.
-Gud, jag kan inte vänta tills vi träffar killarna, och jag får träffa Harry igen. äntligen fick jag släppa bomben.
-du är inte ensam om det, fast jag vill ju mest träffa Louis. Clarie fnittrade till tanken på att få träffa honom på riktigt.
Vi tog några plagg var och gick mot prov rummen. Efter en halvtimme hade vi hittat dom perfekta "out fitsen"
-hallooo, vi måste ju ha lite sexiga underkläder också. kom jag på.
-Är det värkligen allt du kan tänka på? skrattade Clarie åt mig.Men visst, vi går till Victoria's Secret.
-hmm, ehh nä. skrattade jag skämtsamt tillbaks.
När vi gick ut ur Victoria's Secret hade vi båda varsin påse därifrån i handen.
-vi borde inte ha gått dit, jag har bränt sjukt mycket pengar sa Clarie och kollade på kvittot.
Allt jag kunde göra var att skratta åt henne. -Shopping galning!!! lipade jag åt henne.
Vi började promenera hemmåt, för att fixa oss inför kvällen.
Då jag skulle få se de där vackra gröna ögonen igen , och kanske få känna på hans lockar.
Harrry skulle värkligen vara till bra hjälp mot John. Om vi nu blev mer en bara vänner.
Tänk om han faktiskt inte kände något mer för mig?

________________________________________________
Kapitel 3!!! vad tycker ni? är det bara jag som längtar tills nästa kapitel?
komentera gärna :D






Kommentarer
Postat av: Lydia

Yey! Superbra! Meeera :DD <33

2012-04-09 @ 18:04:48
URL: http://lyllies.blogg.se/novell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0