Kapitel 16 - Stole my heart

Zayns ord ändrade allt, han hade rätt. Om jag inte hade varit säker på att göra slut med Eleanor och gå vidare , hade jag aldrig gjort det. Jag kunde ta det väldigt långsamt med Clarie.
-You are right. I'm... I have to talk with Clarie. But we are going to meet tomorrow. Jag log ett svagt leénde mot Zayn och han förstod att jag var påväg uppåt igen.

Elises perspektiv ; Två år tidigare :

Det var sommar, och jag var i London med mina fyra bästa kompisar och allt jag ville va att ha kul.
Jag och Miranda tänkte gå den här kvällen medan Rose, Clarie och Jade tänkte stanna hemma och ha filmkväll.
-Mir, ska vi gå? Jag ropade in mot Mirandas rum och hon kom utspringades ur sitt rum. Hon hade på sig en tajt mörblå klänning och ett par höga svarta pumps, Hon hade fixat sitt mörka lockiga hår så det glänste, och hennes ögonfransar var extra långa ikväll, hon hade mascara. Hon drog på sig sin skinnjacka och jag drog på min jeans jacka.
-vi har en snygging här, hon kollade gilande på min outfit. Jag hade tagit på mig en blommig buster och slita jeans shorts. Till det hade jag ett par jeffery campbell, som jag köpt nyligen. Jag log mot henne.
-Ta den här istället, Miranda drog fram min skinnjacka.
-du har rätt, jeans med jeans funkara inte. Jag drog på mig jackan och la mobilen, nycklar och plånbok i fickan.
-Jade , Rose, Clarie , vi drar ut nu. Jag kollade in i vardagsrummet, där Meangirls rullade på tv:n.
-Have fun!!! Clarie vände sig mot oss.
-ta hels inte med några män ikväll, Jade blinkade mot oss och vi skrattade.
-vi får vell se,  Jag blinkade tillbaks och vi två lämnade lägenheten. Vi gick den korta biten mot Oxford street och tog en taxi där, längre in mot Londons "club gator".
-can you stop here? Mir pratade till taxi chaffören.
-ofcurse, ladies. Han stannade och frågade om 25 pund. Vi betalade och gick ut ur bilen.
-in here? Jag blev så van av engelskan att jag pratade engelka till Miranda.
- okey, darling. Hon log mot mig och vi öpnnade dörren in mot en club där musikens bas dunkade ut mot gatan.
-WOHOW!! Mirandas party humor skruvades upp och hon dansade ut på golvet bland hundratals andra personer.
Medans hon började dansa ut gick jag till baren, jag behövde någonting att dricka innan jag kunde slappna av och dansa i trägseln.  Jag satte mig vid den enda platsen som fanns, brevid en kille i min ålder tror jag.
Han likande lite Justin Bieber, men hans ögon och anskite var inte alls likt, det var mest håret somslängde på samma sett.
-hello there, jag fick hans uppmärksamhet.
-hey , han vände sig och log mot mig. Då kom jag på att jag känd igen honom.
-Aren't you from Xfactor? Jag frågade och han nickade.
- i'm in One Direction, a band. Jag log och vände mig mot bartändern.
-can i have a beer please? Killen log och hälde gensat upp ett stort glas. Jag såg att killen brevid mig bara hade en coca cola framför sig.
-don't you drink? Jag kollade på honom.
-noppe, i just have one kiddney, i can't drink. Han tog en klunk från sin cola.
-uhum, jag nickade förstånde och han öppnade munnen.
-Whats your name then? Han vände sig mot mig på riktigt och stäkte fram handen.
Jag sträckte fram min högra hand och skakade den. -Elise, jag log ett leénde mot honom. Förhoppningsvis bländande, han var ju riktigt söt.
- i'm Liam, and one of the reasons i don't drink, is becuse , i'm only sixteen. Han log.
Jag log jag med, han var två år yngre en mig.  -aha, understand. Jag vände mig för att gå, men han stoppade mig.
-wanna dance? Hans bruna ögon kollade rakt in i mina och jag nickade. Han hand var varm mot min. Jag fick nästan det där lilla pirret i magen som man får när man gilar någon. Vi gick mot golvet och tryckte oss nära varandra, det var ju den enda platsen som fanns. Han log mot mig, och jag mot honom.

Flera timmar senare bästemde jag mig för att det var dags att åka hem.
-Liam, i have too go home.
-okey, Han kollade på klockan som satt uppe på väggen bakom baren.
-can i have your number? Jag kollade på honom, och tog fram min mobil och han skrev in sitt mobil nummer.
-there you have it, text me. Han log och jag gick ut ur cluben och tänkte ta en taxi hem.
Miranda fick tyvär klara sig själv, fast jag viste att ho skulle göra det utan problem. Hon påverkades inte av alkohol alls. Jag gick in i taxin och var inom några minuter var jag hemma. Jag kunde inte sluta tänka på att jag kanske skulle få träffa Liam igen.

Mirandas perspektiv (nutid) :

Harry tog min hand och vi gick in i vardagsrummet. Han drog försiktigt ner mig i soffan och sen satte han brevid.
-Miranda, i really like you.
-And i like you too Harry, jag log mot honom och han kollade in i mina ögon.
Han gav mig en snabb passionerad kyss och jag besvarade den.  Han släppte taget om mig och jag kollade djupt i hans gröna ögon och han i mina blåa.
-can i ask you one thing? jag frågade och hans svarade.
-Sure, han log.
-When you first saw me, what did you think?
-too me, you where the most , you are the most beautiful girl in the world. When a saw you I tought your smile was lovely, are lovely. Han log och kysste mig på nästippen.
-Can't we go and buy some ice cream? Jag ville ut en stund, det var underbart här inne. Men jag ville kunna gå i Hyde Park till exepel , och bara kunna hålla hans hand och kunna känna att han är min för nuet.
-good idea, Han log och drog upp mig från soffan. Vi gick mot hallen och jag satte på min jeans jacka och mina converse. Och han satte på sig converse också, och drog på sig en kavaj. Gud, vad han är underbar.
Han tog min hand och vi gick nedför trapphuset.
-we can't be out for a long time you know. I'm famous, and there will be scraming girls and paparzzis everywhere.
Jag nickade och kom att tänka på att Han faktiskt var med i One direction. Bandet som varit med i Xfactor för två år sen. När vi gick utomhus blev jag lite osäker, tänk om han bara ville ha mig som en vän?
Även fast vi kysste varandra då och då , och han sa underbara saker till mig, så kanske han inte ville mer.
Han kanske gjorde såhär till tjejer hela tiden? Lådsades att dom var något speciellt, men lämnade dom sedan.
Han var ju trosts att väldigt känd, jag visste vilka Onde Direction var, att dom var ett av världens största pojkband.
Han kunde ju utnyttja kändisskapet. Mitt i mina beskymer drog han mig in i hans famn.
Sen släppte han mig och vi försatte.
-how's the band then? Tell me a little about it.  Jag kollade på honom.
- uhmm, Okey. All of us guys
competed in the Xfactor. And Simon and the judges made us a band...
Harry hann aldrig avsluta meningen, en paparazzi kom framsringande och ville veta vem Harry Styles höll handen om.

Här fick ni ett ganska lång kapitel. :) eftersom det inte blev något igår.
Får jag 5 komentarer, blir det ett lika lång kapitel imorgon, annars blir det bara ett kort ;)
Vad ska hända nu då? Vad ska harry säga till paparazzin?
Det får ni kanske veta imorgo...
krma <3





Kommentarer
Postat av: Lydia

Jag gillar delerna när Harry är med Miranda...:)<33 Hahah, MEEEEER!!!

2012-04-24 @ 17:23:38
URL: http://lyllies.blogg.se/novell
Postat av: Anonym

Jätte bra novell! <3

2012-04-25 @ 07:40:31
Postat av: Din älskade fru Vilja

SÅÅÅ BRA Maja!!<3 <3

2012-04-25 @ 07:42:28
URL: http://viljis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer!

2012-04-25 @ 07:43:08
Postat av: Anonym

Luv din novell!

2012-04-25 @ 07:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0