Kapitel 12 - Stole my heart

Minnet från igår kom tillbaks, och jag kände mig säker. Det var Clarie jag ville ha. Jag ställde mig upp och gick med snabba steg mot starbuks. Det var bara att göra det, eller?

Mirandas perspektiv:
*want to do something, my princess? <3*
Klockan var halv 1 på morgonen och jag vaknade av att min mobil plingade och jag läste smset jag fått av Harry .
*I just woke up, sould we meet at 2? <3 * Jag svarade och gick up och började fixa en kopp kaffe.
Jag hörde hur Clarie "stönade" innifrån sitt rum av trötthet och jag hörde hur hon släppade sig upp ur sängen.
-kan du göra te till mig?  hon kom in i köket med hennes duntäcke runt kroppen.
-godmorgon på dig med, jag log mot henne. Visst , jag gör ditt te. Jag satte på te vatten ochh fortsatte med kaffet.
-tack, förlåt, gomorgon på dig med, hon log svagt tillbaks och satte sig i en stol vid köksbordet.
-varse, Har du några planer för dagen då? Jag ska träffa Harry och jag vill inte att du ska sitta och stirra i väggen hela dagen.
-jag kan ju se med Louis om han vill göra något. Jag såg hur hon kollade ner lite skämmigt i bordet.
-är det de där med att ha ska göra slut med sin flickvän? Frågade jag och hon nickade.
-det känns så hesmk på något sett, jag tycker synd om henne endå. Men jag kan inte låta bli att var lycklig för min egen skull. Och det är det jag hatar, hur kan jag vara glad?
Te vattnet var klart och jag hälde det i en kopp och la ner en påse te.
-Du vet , du ska aldrig dömma dig själv för att  vara lycklig, men det är klart du kan må dålig för hennes skull.
-Tack för de visa orden Miranda, Clarie var sitt normala jag igen. Och hon hade en skämtsam ton på rösten.
Jag tog min kopp med kaffe och gick mot mitt rum. -jag ska börja fixa mig! ropade jag tilö Clarie.
-nä, det fattade jag ju inte när du bara gick. Skrattade hon från köket och jag började fixa mig samtidigt som jag drack kaffet.

Eleanors perspektiv:
Jag satt på Starbuks och väntade på Louis med rykande te framför mig, precis som jag visste att han gillade.
-Hey, Louis var plötsligt framför mig och satte sig i stolen som var framför.
-hi , jag log stort mot honom. Då kom jag på en sak jag skulle ha sagt till honom och fick lite dåligt samvete .
-I have to tell you something, sa vi i mun på varandra, och jag skrattade. Med det gjorde inte Lou.
-you first. Lou kollade granskande på mig.
-okey then. I really feel bad for what i did and i'm sorry. Jag slutade där. Jag visste inte om jag vågade säga det.
-so, what happend? frågade han och drack lite te.
-I....I kissed a guy. I was drunk, but i know thats not an escuse. Jag kollade skämmigt mot honom, så att ha skulle förstå att jag inte tyckte det jag gjort var bra. Och att det var elakt mot honom.
-wow.... That makes this so mutch easier. I...I.. have to break up with you.  han var värkligen rak på sak, men jag såg i ögonen på honom att han tyckte det var svårt. Han kollade sorgset på mig
-wait, what? Why? Jag kände tårar i ögon, men tog ett djupt andetag för att inte börja gråta.
-I think am inlove with another girl, and I don't think its right to play like im inlove when am not. Hans ögon fylldes också med tårar.
-okey, i understand. But don't forget that i love you. Jag ställde mig upp och tog snabbt tag om min väska innan jag gick ut. Jag klarade helt enkelt inte av det.

Kapitel 12, klart. Vad tycker ni?
Kapitel 13 kommer imorgon, och jag kan säga redan nu, att det kommer blir romantiskt, medans det här var sorligt.
Mellan Louis och Eleanor menar jag.
Komentera gärna blir superglad. :D <3



Kommentarer
Postat av: Lydia

Hahaha, jag älskar hur du skriver! "Wow, that makes this so much easier" <33

2012-04-13 @ 13:03:47
URL: http://lyllies.blogg.se/novell
Postat av: Vi :)

Hej där! Jag har skapat en ny one direction novell där jag lägger upp minst en del per dag av min novell. Du kan ju alltid kolla in om du tycker den ser rolig eller bra ut. :) Kram x

2012-04-13 @ 19:02:11
URL: http://directionerstorie.blogg.se/
Postat av: alex

Mera mera meeeeeeeer :) <3 xx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0