Kapitel 1 -Stole my heart

Mirandas perspektiv:

Jag och Clarie satt där på kanten när vi hörde skratt bakom oss, jag märkte att hon vände sig.
Men jag var för upptagen i min sorg så jag vände mig inte. Jag brydde mig inte.
Hur kunde John göra så? När jag och Clarie flyttat hit för två år sen, när vi båda var 18 så var allt vi drömde om Kärleken. Och att få skivkontrakt, vi båda älskade att sjunga.
Ett år senare träffade jag John på en pub, när jag och Clarie var ute en kväll.
Det var kärlek, det gick det inte att gå miste om. Han hade dom där underbart vackra ögon som vatten i något exotiskt land. och han pratade med mig, den kvällen. På riktigt, jag hade alltid haft många "One night stands" men det var för att jag älskade spänninge i det, men han såg rakt genom mig, och det kändes som vi känt varandra för alltid.

Sen gjorde han slut i ett jävla sms!! jag kunde det till och med utan till, så många gånger jag läst det inlåst i mitt rum med Clarie bankandes på dörren för att trösta.

Miranda, i'm so sorry but i don't have feelings for you enymore. it dosent feel right to play like im inlove with you when im not.

Mitt i drömandet hörde jag Clarie fnissa till, och jag kollade vad hon kollade på.
och det var då jag såg. Gröna ögon och lockigt mörkt hår. Det mest underbara leénde som fanns.
-oh my gooods, kom ut ur min mun innan jag han hejda mig.
-Wow , shit vilken snygging. hörde jag Clarie säga. men det hördes knappt. hon var lång borta, det var bara jag och världens vackraste kille kvar i min värld.

När han vände bort blicken var jag tvungen att kolla på Clarie,tänk om hon kände samma sak? han kanske var någon slags magiskt älva eller nåt, som fick alla tjejer att bli madly inlove with him.
Men hon hade fått upp ögonen för en kille som började springa ikapp med den blonda och den mörkhåriga killen som hade rakat i sidorna.
Jag måste få träffa honom, det var allt jag kunde tänka på.

Louis perspektiv:

Jag kände ett snabbt sug efter att springa efter Niall och Zayn. Först för att det var kul, och jag var halft full
vilket fick mig go "Wild and crazy" . Men också för att en tjej vid kanten av kanalen kollade på mig, jag blev självklart lite generad men också smikrad. Eftersom tjejen var otroligt söt, eller det var svårt att se på avstånd. Men hon hade ett vackert ansikte, och hennes sand färgade hår var så otroligt glansigt."no, louis, you have i girlfriend" -Take it easy Niall and Zayn! hörde jag Liam skrika på dom.
-Let them be free Liam!! skrek jag
När jag sprungit förbi, hörde jag hur dom började fnittra och hur dom pratade på ett spåk jag inte kunde.
Sen hörde jag det välkända ljudet av klackar som kom springande mot oss.

______________________________________________
Nu blir det inget mer idag, hehe
det blev ett kapitel så att man får se allas känslor , om ni förstår.
men jag vet vad jag ska skriva i nästa kapitel, som ni kommer få imorgon på morgonen (runt 12)
komentera gärna vad ni tycker! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra hiih

2012-04-08 @ 22:36:53
Postat av: Lydia

BRA!!! Är du typ Clarie? hahaha, meeer! :) <33

2012-04-08 @ 22:48:19
URL: http://lyllies.blogg.se/novell
Postat av: alex

Jätte bra !! Du är typ hon som gillar Louis och den andra tjejen är vilja, right ? ;) Haha skriv mer <33 xx

Postat av: Malin

Du är ju som gjord för att skriva sånt här! Awesome inlevelse & annat som är jättebra, majsson du är bäst!!! Får jag gissa? Claire är inspirerad av dig och Miranda kanske av Lydia? :) med tanke på att det är Louis och Harry haha!

Saknar dig massor! Fortsätt skriva, ska läsa kapitel 2 nu hihi

Puuuus <33

2012-04-09 @ 16:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0